Časté dotazy na InChina.cz
Sami za sebe nebo přes specializovanou firmu?
Můžete nakupovat "na vlastní pěst" nebo využít nabídky firem, které se specializovaly právě na zprostředkování a pohodlné vyřízení těchto nákupů (například InChina.cz). Postačí si zboží vybrat a zbytek za vás vyřídí zkušení profíci, pro mnohé se právě volba přes takovou firmu stalo nakupování běžnou praxí s výtečnými výsledky. Tyto firmy většinou vyřizují celou komunikaci s čínským výrobcem či prodejcem, k tomu i asistují u proclení a řeší reklamace i další případný ponákupní servis.
Dojde mi to zboží?
Pokud se spolehnete na osvědčený obchod nebo využijete služeb firem, které nákupy zajišťují (viz výše), nemusíte si dělat ani ty nejmenší starosti. K úmyslnému neodeslání objednávky prakticky nemůže dojít. firma s letitými zkušenostmi za vás vyřeší hravě i problémy, k nimž by mohlo dojít při přepravě. Spolehliví prodejci zasílají pouze zboží, které mají uvedenou na webových stránkách, v zájmu zákazníka je prostudovat si pokud možno co nejdůkladněji popis produktu, recenze a případné diskuse kupujících. Pokud by skutečně došlo jiné zboží, než jaké bylo objednáno, řešení přes specializovanou firmu je mnohem jednodušší, má už totiž s prodejci své zkušenosti a dokáže i nimi také bez problémů komunikovat. Řešením bývá nejčastěji výměna zboží, náhrada nebo jeho vrácení, vždy podle požadavků zákazníka. Reklamacím budeme věnovat samostatný článek.
Nakolik se mi při nákupu přes specializovanou firmu navýší cena?
Tento způsob nákupu se vyplatí, navýšení je poměrně malé, s vyšší hodnotou nákupu se snižuje procentuální výška provize. Jako příklad může posloužit kalkulátor od výše zmíněné formy InCina.cz, který si můžete vyzkoušet i "nanečisto" (ceník). Ke zvýšení nákladů jinak může dojít pouze v případě, že rozhodnutí celního úřadu vypočte clo jinak, než jste předpokládali. Informace o clu a sazbách na různé zboží najdete na stránkách celního úřadu. Pro bezplatnou dopravu zásilek je využívána čínská airmail pošta, poštovné je již zahrnuto v ceně zboží. Doba doručení není pevně daná, pohybuje se do 20 dnů, lze využít i expresního dodání zboží, potom se ovšem pochopitelně příplatku nevyhnete. S delšími doručovacími lhůtami je nutné počítat například ve vánočním období, kdy počet zásilek výrazně stoupá. Přeprava s DHL trvá zpravidla kolem sedmi až jedenácti dnů, k výraznějším zdržením nedochází.
Je možné přes firmu nakupovat i z jiných obchodů?
Pochopitelně to možné je, seriózní specializované firmy ale mají své prodejce ověřené a tak po předání požadavku prověří i obchod, o nějž projevíte zájem, což je vždy v zájmu zákazníka.
Co dělat, pokud zboží dorazí poškozené?
Rozhodně nepropadat zoufalství, při nákupu přes firmu to za vás pochopitelně vyřídí odborníci. Optimálním řešením je s popisem problému zaslat i fotodokumentaci poškozeného zboží, výrobce bude následně kontaktován a proběhne výměna zboží nebo reklamace. V případě, že je poškození způsobeno přepravcem, firma za vás vše obratem vyřídí. U dražšího zboží je třeba někdy poškozený výrobek zaslat zpět výrobci, i to za vás mohou vyřídit lidé, kteří s tím mají dlouholeté zkušenosti.