Reklamace na InChina.cz
Záruční doba po čínsku
Je třeba přijmou jako skutečnost fakt, že čínští výrobci i prodejci na své zboží obvykle poskytují pouze dvanáctiměsíční záruku. U některého zboží (např. nabíječky pro mobilní telefony) je záruční doba ještě zkrácena, tyto údaje je vhodné na stránkách prodejce vyhledat ještě před provedením objednávky. Delší záruční dobu ale můžete zkusit hledat, u některých e-shopů výrazně odlišuje. Společnost InChina ale díky častému kontaktu a nákupu z ověřených zdrojů má s reklamacemi velmi dobré zkušenosti, téměř všechny reklamace se podaří kladně vyřídit k plné spokojenosti zákazníka.
Jak reklamace probíhá
Drobnější zboží s nízkou cenou zpravidla nebývá zapotřebí posílat zpět. Je potřeba jen předmět vyfotografovat a obrázky poslat firmě InChina.cz, která se o další již postará. Popis závady nebo problému v tomto případě lze přiložit v češtině, což je pro mnohé zákazníky také velkým přínosem. InChina má připraven pro své zákazníky REKLAMAČNÍ FORMULÁŘ, který pomůže při popisu problému. Vyřízení reklamace bude bezplatné. U dražších výrobků je potřeba zaslat na adresu výrobce, předtím však je pomocí reklamačního formuláře společnost InChina kontaktovat, obratem obdržíte všechny potřebné informace pro zaslání zboží do Číny. Po vyřízení reklamace (i to za vás InChina.cz udělá) vám poradí, jak vyřešit opětovné doručení nového nebo opraveného výrobku zpátky do České republiky. Na klik to tedy zákazníka přijde? Průměrné poštovné do Číny (bez pojištění) stojí 150 Kč (jako doporučený dopis), dále 200 Kč nebo 10 % z hodnoty zboží za jeho doručení zpět do ČR. Česká pošta si za zastoupení zákazníka při proclení účtuje 96 Kč, renomovaní výrobci někdy požadují ještě poplatek za provedenou opravu.
Jde to i úplně jednoduše
Pokud vám uvedený postup připadá složitý a drahý, můžete reklamované zboží zaslat přímo společnosti InChina.cz, pokud jste ovšem zboží jejím prostřednictvím zakoupili. Za pouhých 150 Kč spolu s náklady na přepravu a poplatek České poště se následně forma kompletně postará o vyřízení reklamace včetně odeslání reklamovaného zboží i proclení zásilky. U dražšího zboží je to jednoznačně nejvýhodnější způsob řešení reklamace. Jakou variantu si kdo vybere záleží samozřejmě na zákazníkovi, zda bude reklamace zapotřebí se také odhadnout nedá, vyplatí se ale občas myslet trochu dopředu.
Jak dlouho bude reklamace trvat?
Nelze se stoprocentní jistotou nikdy určit, jak dlouho reklamace zboží potrvá. Je to ovlivněno druhem zboží, vytížeností prodejce, případným zadržením zásilky ale i přírodními podmínkami nebo ročním obdobím. Reklamace bývají vyřízeny zpravidla do dvou týdnů, ve výjimečných případech ale mohou trvat i několik měsíců. Někdy prodejce obratem pošle nové zboží nebo nabídne podobné, ověření čínští prodejci jsou vstřícní a snaží se zákazníkovi vyjít vstříc. Využijete-li možnosti reklamace přes InChina.cz, budete o jejím průběhu informováni. Také zboží, které dorazilo poškozené vinou přepravce za vás může reklamovat specializovaná firma, v případě zavinění přepravcem se je nutno na něj obrátit, s tím budete mít jinak sami dost práce. Pokud v balíku nějaké zboží schází nebo je poškozené či nefunkční, je třeba s reklamací nijak neotálet a provést ji co nejdříve. Při takových reklamacích jdeou náklady na přepravu a případnou výměnu zboží na účet prodejce.